tirsdag den 21. oktober 2014

For fanden da

Med en snert af frygt, må jeg simpelthen komme af med denne små verbale opkast, inden jeg brænder total inde med det og bliver rødglødende.

Jeg har efterhånden mistet en del venner/bekendte til cancer og men har heldigvis også oplevet nogle af mine nærmeste overleve og være cancer fightere.. <3
Jeg mistede en af de sejeste kvinder jeg nogensinde har mødt og kendt til underlivskræft, der endte med at sprede sig til knoglerne. Hun efterlod 3 smukke børn, der alle var under 6 år, alle der lignede hende på en prik.

Jeg mistede en kær bekendt, som jeg kun havde kendt i få år, men som allerede på kort tid havde fået en stor plads i mit hjerte og den plads blev ikke mindre, da jeg oplevede hans kamp for og hans kærlighed til livet, da han blev syg og vidste at hans tid var ved at være ved ende.

Men når det er sagt, så stiller jeg mig undrende overfor, at man afsætter en HEL uge i medierne, herunder web, reklamer der husstandsomdeles og på tv. I denne hele uge, handler det om at sætte fokus på cancer under det fantastiske slogan KNÆK CANCER.

Der sættes fokus på EN sygdom og tro mig, jeg finder det pisse beundringsværdig..


Men når det så er sagt og gjort, så forklar mig lige hvorfor at AIDS Fonden får en kort benævnelse i nyhederne d. 1 dec, når det er world aids day, men så hører vi ikke mere. Der er ikke længere oplysningskampagne i bedste OBS-stil med en fløjtende Schumacher, der er ikke en uge om forebyggelse, forskning etc.

Siden hvornår gik der popularitet i sygdomme??

Ja byd gerne ind med kommentarer.. Er det bare mig der synes der er gået popularitet i den??


Hvis du vil vide mere om AIDS fondens arbejde, så tjek nedenstående link.
AIDS FONDEN

Hvis du vil vide mere om Knæk Cancer, så tjek nedenstående link.
KNÆK CANCER

Ingen kommentarer:

Send en kommentar